Ide o najväčšiu výzvu v dejinách automobilového priemyslu. Paradoxom je, že prvé auto, ktoré bolo skonštruované, bolo elektrické a až potom prišla éra spaľovacích motorov.
V súčasnosti vidíme dva paralelne trendy, ktorú navzájom akosi previazané; jedným je elektromobilita a druhým je autonómna doprava. Politici nastavujú pravidlá a automobilky sa musia prispôsobovať.

nabejní

Elektromobily tu sú…len ako dlho? Chce to veľmi veľa peňazí, obrovské investície a ľudské kapacity. Ak by došlo k situácii, že úplne vymeníme spaľovacie autá za elektromobily, komfort ľudí by značne klesol. A prečo? No lebo elektromobil vyžaduje nabíjanie, musíte si strážiť kilometre a vedieť, kde si ho môžete nabiť. V zime to môže byť tiež problém, ak klesne teplota k nula a nemáme plne nabité auto, tak budeme jazdiť no nebudeme kúriť. Podobne na tom môže byť v lete klimatizácia.

Ďalšia negatívna vec je finančná stránka. Dnes je cena elektromobilov veľmi vysoká. Treba si uvedomiť aj fakt, že keby sme mali na Slovensku napríklad 30 percent elektromobilov, budeme potrebovať elektrickú energiu, ktorú bohužiaľ v takom množstve nemáme. Na trh je jej prebytok, no kedy a v akom čase a za akú cenu?
Dobrá „pôda“ pre jazdenie elektromobilov je práve v obrovských aglomeráciách miest ako je Londýn, Šanghaj, Tokio, kde žijú milióny ľudí a emisie sú tam kritické. Na Slovensku a už vôbec nie v Bratislave, tento problém zatiaľ nemáme, a ani tak dlho mať nebudeme.

tesla
 
Z pohľadu užívateľa je treba povedať, že sme zvyknutý na istý komfort a nové technológie nie sú vždy krokom dopredu. Elektromobily momentálne sú vo najmä vo vlastníctve „fanúšikov“. S nastupujúcou elektromobilitou sa treba pripraviť najmä na zvýšenie cien elektrickej energie a vyššie ceny áut. Z hľadiska životného prostredia a emisií je to určite prospešné, no najmä v tých veľkých metropolách s niekoľko miliónmi obyvateľov.